söndag, april 15, 2007

Kvefuð, förkyld, erkältet, suffering a cold

Snörvel och andningssvårigheter har drabbat mig. Jag är blott en spillra av mitt super-jag och det stör mig. Årets första vårförkylning har kommit på besök och f*n ta den om den stannar längre än ett par dagar. Vaknade natten till igår med vissa andningsbekymmer. Har använt upp nästan all min nässpray och försöker uppfinna ett sätt att säkert andas genom näsan utan att göra slut på sprayen.

Fred överlevde veterinärbesöket. Nicole skjutsade mig mellan Lund och Malmö så att Fred kunde besöka Lundabygdens djursjukhus. Där mottogs vi av en glad norska som verkade vara expert på det Fred lider av. Jag hittade en diagnos på internet för en vecka sen som hon bekräftade och berömde mig för mitt fynd. Det heter "feline idiopatisk cystit" och är en kronisk inflammation på urinblåsan. Fick tips om receptfri medicin som lindrar besvären och hon kritiserade både antibiotikan och kortisonet eftersom de inte hade någon bevisad effekt på sjukdomen. Men, jag ska inte trötta ut er, vad jag ville ha sagt är att Fred får leva.

Lämnade in mitt färdigredigerade kommunreportage i fredags eftermiddag. Fick också bra kritik på min arbetsbok. Så, överlag är jag mycket nöjd med veckan.


Den här helgen har vi haft ett underbart sommarväder: 20°c, sol och blå himmel. Underbart. Jobbade 6.30 till 15 igår - kul och givande, erfarenhetsmässigt. Jag ska ta mitt snörvliga jag och sätta mig på balkongen när solen når dit om en liten stund. Formel 1 om ett tag och så tvätt om en timme. Ska knåpa ihop en reflexiv text ikväll.


Lite bilder:



Slutligen så anser jag att min blogger bör bli engelsk igen

Bæjó!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att Fred får leva! Hoppas du får ha kvar honom i många år till!
Kram
Rebecka

Stína sa...

Tack, det hoppas jag också! :) Kram

Anonym sa...

Hej,

Min katt har också FIC och jag är nyfiken på vad medicinen du fick tips om heter?
Du kan väl maila mig: a_ekstrom@hotmail.com

Mvh, Alex