torsdag, april 19, 2007

Mycket på gång

Den här veckan har verkligen gått snabbt och det känns som att man knappt varit hemma mer än för att sova och äta. Tyvärr har nog Fred känt sig lite försummad, men man har försökt att kompensera det när man kommit hem.

Igår började jag och Lina arbeta på vår dummie, som ska ligga till grund för redigeringsmallar. Det har hittills gått bra och förslag är utskickade inför beslut i morgon. Om inte klassen kan enas, kommer vi att leka envåldshärskare och bestämma.

Gästföreläsaren igår var Sydsvenskans Köpenhamnskorre, Karen S...nåt (pinsamt, kommer inte ihåg hennes efternamn). Hon förklarade de danska tidningsförhållandena och vi fick sen ställa frågor om branschen där. Det kommer att hjälpa oss mycket i vår edition.

Idag hade vi besök av en irakisk journalist som flytt Irak eftersom han högst sannolikt inte skulle ha varit vid liv idag om han stannat kvar. Han höll en mycket intressant, rörande och omvälvande föreläsning om journalistiken i Irak och om journalisternas arbete, förr och nu.

Annars är allt bara bra. Förkylningen är på stark reträtt och jag fått tillbaka min oro i kroppen, just den jag känner av när jag har överskottsenergi i kroppen och längtar efter ett träningspass. Men, det är nog bäst att jag låter förkylningen försvinna, och dessutom har jag inte haft tid. Har varit i skolan mellan 9 och 17 två dagar i rad nu. Måndagen och tisdagen var än värre, tidsmässigt.

Imorgon ska vi ha ännu en gästföreläsare i skolan. Tänkte vara där en timme tidigare, dvs. kl 9. Måste bli klar med vår dummie, men jag måste dra senast kl 16. Ska jobba 17 - 23.15 innan jag kommer hem. Alltså: jag kommer inte att vara hemma på 15 1/2 timme. Jösses. Tur att Gummi är hemma en liten stund innan han ska iväg på personalfest, så att han kan ta hand om lille Fred.

På lördag ska jag städa hos mamma och på söndag kör vi ut till pappa. Vilken helg, alltså. Ska passa på och tvätta hos pappa när vi är där. Det finns ingen helgtid här, bara tre veckodagstider som är helt omöjliga.

Jaja, ska surfa en liten stund till. Sen tar jag min VeckoRevyn och läser innan sovdags.

Vi hörs

Bæjó!

Inga kommentarer: