söndag, april 08, 2007

Glad Påsk!

Hoppas ni har/haft en underbar påskhelg so far. Det har jag.

I fredags sjöng kören "Jesus Christ Superstar" i Fuglie kyrka. Det gick jättebra, vilken stämning! :) Mamma var och lyssnade och var även hon nöjd. Tittade till morfars grav när jag kom dit. Den var så fin med alla små påskliljor som blommade. De andras gravplatser var så tråkiga, utom hans som blommar typ året runt. :)

Igår var jag hos mamma vid halv elva. Hjälpte till att färga ägg och gjorde i ordning mat. Mormor och Ove kom strax innan tolv och vi åt all den vanliga påskmaten. Vid ett körde jag hem eftersom Gummi och Gulli skulle hinna ut till Limhamn med de saker Gulli hade här innan de skulle vidare till Skaufabæinn (Skövde).

Vid tre stack jag ner till Coop för att jobba. Det gick superbra. Behövde nästan ingen alls hjälp i kassan trots att det var en hel del nya saker och situationer som uppstod. Klockan åtta stängde vi och tiden hade bara flugit iväg. Köpte med mig sushi, jordgubbar och godis hem.

Fred har blivit lite småsjuk igen. *suck* Han började visa tecken igår morse, och när jag kom hem från mamma så hade det kommit igång lite. Just nu är han i ett mellanläge mellan frisk och sjuk. Han har fått dagens kortisontablett och ligger och sover just nu. Får ta och ringa veterinären på tisdag och fråga hur vi ska göra med medicin osv.

Jaja, ska ta och hitta nån film att se på. Får ju passa på att kolla på typiska "tjejsaker" när Gummi är borta. "When the cat´s away..." Typ ;-)
Ska ut till pappa i eftermiddag, efter att jag har hjälpt till att bära upp saker i Gullis lägenhet.

Imorgon: plugga lite och middag hos mamma.

Vi hörs

Bæjó!

Inga kommentarer: