torsdag, april 12, 2007

Skumt, mycket skumt

De typiskt svenska vokalerna (å, ä och ö) har förvandlats till "?" allihop, så hela bloggersidan ser helt freakad ut. Hm, känner inte igen det heller, har det inte varit på engelska innan??? Jo, minsann, de har ändrat det, de busungarna!!! Give me back my English version, now!!!!!!

Men men, har inte ork att uppröra mig över dylikt. Är trött. Sedan sist har en del hänt, men inget som är direkt breaking news. I måndags åt vi middag hos mamma i Fuglie, i tisdags var det en heldag i skolan med första dagen under redigeringsveckan. Sjöng på kvällen och skrev upp mig till körens avslutningsmiddag.
Igår var det också skola. Vi fick lära oss redigera på riktigt. Kul och lärorikt. Gjorde en utrikessida som jag blev nöjd med. Idag har jag redigerat mitt kommunreportage, vilket jag avslutar imorgon. Är nästan klar. Har även hunnit med att träna två gånger sen påsk.

Katten mår sådär. Min egen veterinär kan inte göra mer för honom, så i morgon tar jag honom till Lundabygdens djursjukhus för att se om de har några pigga förslag.

Igår bokade vi flygbiljetter till Ísland!!! Wohoo! Vi reser på morgonen den 4 augusti och tillbaka eftermiddagen den 19 augusti. Två veckors utlandsskoj, ser jättemycket fram emot det. Och för att göra saken ännu bättre: Vi flyger med Icelandair - inte IcelandExpress! Jippie!!! Dessutom får vi besök innan dess: Gummis syster Þórey, och hennes yngsta dotter Linda Rós, kommer hit i slutet av maj. Mycket med Ísland i sommar.

Ska jobba på lördag och sen ta det lugnt resten av helgen. Det har jag förtjänat.

Men, nu ska jag göra lite kaffe, sen blir det tv-dags.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: