tisdag, juni 13, 2006

Åter i "Händelsernas centrum"

Då var man hemma i Skövde igen, efter ett par dagars besök i Skåneland. Sommarvärmen har verkligen slagit slint på sig själv och det är nu fruktansvärt varmt ute. Inte så att jag klagar, vintern har varit alltför lång, men man orkar inget. Det är en riktigt tryckande värme och konstant solsken... Det var redan uppemot 20°C i morse (vid åtta). Skulle inte förvåna mig om det blir åska idag eller imorgon... :)

I lördags var vi i Fuglie hela dagen, med fika hos mormor och middag hos mamma. Tobbe och Maria kom ner från Landskrona, och hela dagen var superlyckad.

I söndags var vi först på loppis på Skegrie Möllegård - där jag köpte en klänning (en sån 40-talsinspirerad man kan köpa på H&M nu i sommar) för 30 kr, en bok av Vilhelm Moberg ("Din tid på jorden") samt en "NilsJohan" brödskärare - en sån som man vevar en klinga och skär bröd och kött med. Superfin kvalitet för endast 20 kr. Har letat efter en sådan i ett par år - de finns inte längre att köpa och jag är dålig på att skära bröd... Hehe...
Efter loppisen körde vi till pappa, packade bilen och körde sen upp till Skövde, via E6:an. Det var så otroligt varmt att man egentligen inte orkade sitta i en bil i ett par timmar... Men, upp var vi tvungna att ta oss.

Igår var det allmän slappedag. Gummi packade väskan och körde tillbaka till Skåne vid tretiden. Vi andra tog det lugnt, hade tvättdag och jag färgade håret på kvällen.

Idag är det lika varmt som igår, även i Skåne. Gummi började sitt jobb kl 8 i morse så vi får hoppas att det går riktigt bra. Han ska visst sitta i möte hela dagen.
Jag ska ta det lugnt, har skickat in min komplettering till Anders B och känner mig ledig...

Vi hörs!

Bæjó!


Klänningen jag köpte:

Inga kommentarer: