lördag, juni 17, 2006

Off to Lunds Universitet

Jag kom tyvärr inte in i Skurup, så det blir Lunds Universitets journalistutbildning för mig i höst. En kollega till min mamma (utbildad i Skurup) sa att det märkligt att jag kom in i Lund och inte Skurup eftersom det är så mycket svårare att komma in i Lund. Hon var imponerad att jag lyckades komma in där och sa, att hade hon fått välja om, så hade hon valt Lund. Det eftersom den utbildningen har mer bredd, teoretiskt som praktiskt. Dessutom har den ett mer "humant" tempo. :) Så, kanske har man kommit in på "rätt" utbildning ändå? ;-)

Mindre trevliga nyheter: Min bil stannade igår i Skultorp. Gummi ringde och sa att något hade smällt och sen hade vänster bakhjul låst sig och bilen tvärstannat - som tur är på en 30km/h-sträcka... Usch, vill inte tänka på om det hänt på 90km/h-sträckan som de lagar. :(
Kalle (min bilaskruvare i Tibro) kom och bärgade bilen. Ska ringa honom strax och kolla läget.

Idag är det Íslands nationaldag, grattis alla islänningar! Ha en superbra dag! :)

Igår stängde jag butiken för första gången och det verkar ha gått bra. De har inte ringt och påpekat fel än... Hehe...

Ska flytta teleabonnemang på måndag och ordna med adsl så småningom. Enligt konsumentverkets hemsida så verkar Universal Telecom vara det allra billigaste, om man vill ha 28mb-adsl... Vilket vi vill! :)

Jaja, ska ringa Kalle.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: