torsdag, juni 15, 2006

Good news, everyone!

Dags att återvinna en gammal rubrik. Men, det har verkligen kommit bra nyheter med posten idag! Jag har blivit antagen till Lunds Universitets journalistutbildning!!! Jag är en av 30 personer som kommit in och jag är så lycklig!
Slet upp kuvertet i hissen på vägen upp och blev så glad och lättad när jag såg texten. Återigen har en enorm vikt lyfts från mina axlar. Nu väntar jag besked från Skurup innan jag tar nästa steg.

Dessutom har jag fått extraknäck till hösten, i en Nilson skoaffär på Triangeln i Malmö. Hur bra som helst, med tanke på att vi ska bo ca. 5 minuter därifrån.
Träffade regionschefen, Therese, på jobbet idag. Hon verkade mycket trevligt och tipsade om att butikschefen på Triangeln sökte Nilson-folk till hösten. Så, jag ringde henne ganska omgående... Vóila!

Vi städade lägenheten idag och så fick jag "Gösta Berglings saga" med posten idag.

Summa: En mycket bra och underbar dag!

Imorgon: Jobb 13-18.15, stänger själv för första gången och så kommer Gummi upp till Skövde imorgon kväll! Weee... Har saknat honom massor! :)

Jaja, nu ska jag kolla vidare på fotbollen!

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: