fredag, juni 09, 2006

Skåneblogg

Hej allesammans! :) Sol och sommarvärme här nere i Skåne... Helt underbart!

Vi kom ner i onsdags eftermiddags och tog det sen lugnt resten av dagen. Igår åkte vi till Köpenhamn och hade det trevligt. Åt supergod mat på "Mama Rosa" (mitt emot "Illum"), promenerade längs Ströget, gick på Kongens Nytorv och Nyhavn. Gick sen bort till Amalienborg, tittade på båtar och sen tillbaka till Ströget. Fikade lite och åkte sen hem igen.
Köpte mig ett par superfina ballerinaskor (vita) för 250 DKK! Önskade mig en Mulberryväska av Gummi - när han blir rik... Hehe...

Idag har vi varit i Lund och tittat lite. Jag var på intervju inför journalistutbildningen, det gick helt ok - de såg nöjda ut med mina svar och sa att de var "intressanta". De frågade om vad jag ansåg om saker och ting inom journalistiken samt vad utbildningen gick ut på. Hoppas, hoppas...

Gummi var också på intervju, på universitetssjukhuset (i Lund) och han fick projektanställning från och med tisdag, nästa vecka, till 20 augusti. Han ska testa sjukhusets nya datakommunikationssystem.
Grattis älskling! :)
Förhoppningsvis leder detta till heltid inom Region Skåne, får man in en fot, kommer man inte ut förrän man ligger i kistan... Hehe... Enligt min pappa, då... ;-)
Sen fikade vi på "Grafitti" och åkte sen hem via Malmö, där vi visade var vår lägenhet är. Har precis avnjutit grillspett med grönsaker, nypotatis och vitlökssås... Mumma...

Imorgon ska vi ut till mamma halva dagen, fika med mormor och äta middag på kvällen. På söndag blir det loppis på Skegrie Möllegård och så åker vi hem (till Skövde) efter det.

Jaja, vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: