onsdag, maj 27, 2009

Varför jag retar mig på min hjärna ibland

Jag gillar musik, eller nej, jag älskar musik. Min ipod följer mig runt nästan överallt och gör mina promenader roligare. Men på sistonde har jag inte behövt den eftersom jag verkar ha fått en inbyggd ipod i skallen. De senaste åtta dagarna har jag haft the Carpenters "Top of the world" i skallen, konstant på repeat. Och nej, jag är inte trött på den än. Jag fick dessutom hem min nya Carpentersskiva i dag och har lyssnat på låten ett par gånger. Hur länge ska detta pågå?

Det enda tillfället jag inte hade den i skallen var de två första timmarna efter vår konsert i Behrenshoff, Tyskland, då jag hade altstämman till den där sången som har orden "ljuvligt att vara Gud i din boning", eller något sånt. Men senare på kvällen ersattes den sången med "Top of the world" igen.

Har ännu en dags arbete framför mig, vilket bara är superkul. Gjorde min första barnsida i det nya systemet i dag, och fick lära om att scanna in och spara barnteckningar.

Ska dessutom simträna i morgon kväll. Trodde att jag missat de två sista träningarna när jag var i Tyskland, men jag fick meddelande på facebook häromdagen att det var två gånger kvar. Nice. :)

Nä, tillbaka till the Carpenters. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: