onsdag, oktober 08, 2008

Oktober

Då har jag vi äntrat höstmånad nummer 2, vet inte riktigt om jag vill säga att september (min månad) är en höstmånad, men jag får väl ge med mig och erkänna att det absolut inte är en sommarmånad. Till skillnad från förra året så får vi faktiskt en höst i år och ingen sensommarmix som sen övergår i en mild vinter, som förra året. Bra. Ska det finnas årstider så ska de vara ordentliga också. Annars får det vara.

Jag jobbar för fullt just nu, fyra dagar förra veckan och fem dagar den här veckan. Sen blir det lite tomt tills vecka 45. Men, ni vet ju alla att jag inte direkt är den som ger upp. Jag ska redigera TAs A-del på måndag, sen blir det att greppa telefonen på tisdag och ringa ner alla butiksägare och chefredaktörer. Hehe. Jag kanske kan tyckas tjatig, men i nuläget gäller det att visa sig framme och påminna folket om min existens. :)

Den här veckan innehåller två födelsedagar, min svägerska Johannas födelsedag på torsdag, och Gunillas 60-årsdag på fredag med tillhörande middag på Dannegården. Nice. :) Presenter är fixade och jag hoppas de blir glada.

Det var ju ett tag sedan jag bloggade sist, men jag har inga direkta nyheter att rapportera. Min ena duk är färdigbroderad och jag har påbörjat broderi nummer 2, som ska bli en hållare till julkort. Smått klyddigt, men jag kan inte hålla på med dukar i all evighet. I måndags hade vi personalmöte med Nilson. Jag hann också med att handla och städa. I går var jag på TA och skrev en artikel om JO-kritik. Efteråt blev det körsång innan Gummi kom och hämtade mig efter körfikan. Somnade rikigt tidigt, var så otroligt trött.

Sen har vi ju vad som händer i omvärlden. Den ekonomiska krisen. Märkligt nog hör man inget om vad som händer i Ryssland eller Kina, två andra stora ekonomier. Hur klarar de allt, har de kris överhuvudtaget? Ryssland kommer låna ut € 400 miljoner till Ísland, vars ekonomi nästan har kraschat. Landsbanki togs över av staten i går enligt en ny krislag. Utländsk media flockas i Reykjavík för att studera en nation i kris. ISK stabiliserades i går, efter en devalvering, men man vet aldrig. Spännande.

Ska fixa lite lunch till mig nu. Om någon timme bär det österut, mot Ystad och kvällsredigering.

Vi hörs.

Bæjó!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kristin!

Har läst mycket om varlsen på Sony Ericsson den senaste tiden och har för mig du har skrivit att Gummi jobbar där. Har han drabbats?

Stína sa...

Vet inte än, det får de reda på nu i oktober, men jag tror inte det. Får hålla tummarna, helt enkelt.