fredag, oktober 17, 2008

Bird is the word...

Fredag igen och för varje vecka som försvinner så kommer julen närmare. Och traditionsenligt har mina julkänslor kickstartat igång. Typiskt. Men det beror nog, helt enkelt, på att vi har en ordentligt höst där kylan kommer närmare och närmare.

Min första "arbetslösa" vecka är också över och jag har jobbat tre dagar av fem möjliga. Strongt jobbat. I måndags och i tisdags redigerade jag TAs A-del och i går var jag i Ystad och satt med B-delen. Var smått död när jag kom hem i natt, och slocknade så fort jag lade huvudet på kudden.

Det blev däremot ingen direkt sovmorgon i dag. Upp halv nio och iväg med Fred till veterinären för hans årliga vaccination. Att få in honom i buren var en mindre pärs och han missade inte chansen att uttrycka sitt missnöje med mattes puckade förslag. Väl hos veterinären skötte han sig exemplariskt och fick beröm för sin fina fysik. Veterinären tyckte att han var riktigt muskulös och vältränad. Mycket kan man tycka om hans tossaryck här hemma, men välgörande är det. Hehe. Att han sen ibland, då och då, brukar spendera lite tid i Fuglie gör ju också sitt till. :)

Nu sitter jag här och väntar på inspiration till att börja städa, tror jag börjar efter lunch. Har också tänkt träna "DansAerobics" för första gången på evigheters evigheter. Har inte tränat på mycket länge och det ska bli skönt att kicka rumpan i den riktningen i dag.

Ska strax lägga över bilder från Gunillas 60-årsmiddag. Här är länken.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: