måndag, mars 17, 2008

Väntan...

... är förhoppningsvis inte för lång. Planet har landat och det har visst varit förseningar med bagaget. Fick precis besked om att de var vid Svågertorp, så maten är på gång.

Har varit i skolan i dag och haft genomgång på våra kvantitativa och kvalitativa textanalyser. Vår redovisning gick mycket bra och det kändes också som att vi förberett oss väl. Fick skjuts av Nicole hem, tack snälla! Det sparade mig lite tid.

När jag kom hem så hade Gummi städat klart badrummet och köket. Vi hjälptes åt med de andra rummen och efter en liten vila så åkte vi till Willy´s och handlade. Skönt att ha det gjort, så behöver man inte tänka mer på det.

Vädret har varit knepigt i dag. Dagen började med kall luft och strålande solsken. Vid tio övergick det i snöstorm, men eftersom det är plusgrader, så lade det sig inte. Märkligt, mycket märkligt, men det är väl det så kallade aprilvädret som kommit tidigt i år.

Sen har jag också slutligt bestämt vad min d-uppsats ska handla om. Jag ska göra en kvalitativ och kvantitativ textanalys på Tito Beltran-rättegången. Utgångspunkt ska vara Ystads Allehanda och någon av kvällstidningarna, troligtvis Aftonbladet eftersom vi använde den tidningen i vår övning.

Jaja, ska inte skriva mer nu: våra gäster kommer snart. Jippie!

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: