onsdag, mars 19, 2008

Köpenhamn

Var på Zoo i går och tittade på alla skumma och mindre skumma djur. Mina favoriter var helt klart girafferna och flodhästen. Det tog oss fyra och en halv timme att promenera runt bland alla arter och vi avslutade äventyret med att oss upp i tornet. En enormt fin utsikt väntade oss när vi var uppe efter alla trappstegen.
Hemma var vi vid femtiden. Gjorde kassler med pommes, sallad och ångkokta grönsaker. Mycket uppskattat och gott.

I dag har jag skola mellan ett och tre. Gummi ska ta våra kära gäster till Malmö muséer. De ska bland annat se Malmöhus Slott, Tekniska museet, vetenskapslandet, en ubåt och mycket mycket mer. De kommer kanske att få Turning Torso också. En massa roliga upplevelser medan jag är och lär mig allt om kvalitativa textanalyser. Hehe. Tänkte sticka inom SATS på vägen hem och träna lite innan jag tar det lugnt för kvällen.

Våra gäster anlände som sagt i måndags kväll. Strax efter det förra inlägget kom de hit. Vi fick en massa presenter: Lakrits, chokladrussin, banangodisar, choklad/lakritsbitar, fårkött, varmkorv och PÅSKÄGG!!! Stora chokladägg fyllda med godis! Tack snälla! Påskafton är godisdagen över alla andra dagar den här veckan. Hehe.

Mer? Har inte mycket mer att skriva nu. Vi hörs.

Bæjó!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill önska er en riktigt Glad Påsk!
Kram från 5*Svensson