lördag, december 22, 2007

Årssammanställning

Den här listan snodde jag av Fashionista-Johanna:

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jobbade som journalist, mitt blivande yrke. Hade inget sommarjobb för hela sommaren, utan två olika. Jag åkte på en veckas tält/tältvagnssemester runt Vestfirðir på Ísland. Jag övergav blondinlooken en gång för alla (kanske, hehe). Oj, det var en hel del. Hehe.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Både ja och nej.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Pelilla och Jim blev föräldrar till lilla Julia, i augusti.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, bra var väl det.

5.Vilka länder besökte du?
Ísland, Danmark, Tyskland.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Pengar. Motivation till saker och ting. Bil.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Vet inte. Inget speciellt faktiskt.

8. Vad var din största framgång 2007?
Att jag fick jobba på TA, att jag började träna ordentligt igen.

9. Största misstaget?
Inga misstag direkt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ovanligt få förkylningar, min skada i vadmuskeln/hälarna gick över, lite feber här och där, annars ovanligt kärnfrisk.

11. Bästa köpet?
Mina "Trollrunor"-böcker, min svarta h&m-jacka, xbox 360... Hehe...

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Xbox 360, Íslandsresan i somras...

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket gjorde mig glad i år. Resor, vänner, fester och en massa mer.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Rihanna: "Don´t stop the music", Mika: "Grace Kelly" m.fl.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Vet inte, kanske mer avslappnad.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Hållt mig borta från godisskåpet. Hehe.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Slappat. Hehe.

18. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2007?
Först hos mamma, sen mormor och sen pappa. Sen ska jag träna lite, ta det lugnt och göra klart med mycket om mitt arbete.

19. Blev du kär i år?
Är kär sedan länge, i min sambo. :)

20. Favoritprogram på TV?
"Heroes", "Bones", "Time Team", "Lyxfällan", "You are what you eat". M. fl.

21. Bästa boken du läst i år?
Margit Sandemos "Trollrunor".

22. Största musikaliska upptäckten?
Mika, Amy Winehouse, Kate Nash, m.fl.

23. Något du önskade dig och fick?
Vet inte än, men en är jag säker på att jag gillar. Hehe.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Keine Ahnung.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Hade ett litet kalas för närmsta släktingarna.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer allmän motivation

27.Vad fick dig att må bra?
Min älskade sambo, att börja träna på SATS, att bo nära mina nära och kära.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Oj... Vet inte. Kan inte komma på någon nu... Daniel Craig som Agent 007, James Bond?

29. Vem saknade du?
Morfar lite då och då. Som vanligt.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Träffade många trevliga, nya männikor, men lärde också känna en hel del som tidigare varit lite anonyma för mig. På så vis har man fått nya vänner. :)


God Jul & Gott Nytt År!!!

Bæjó!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Tänk vad härligt om jag hade varit lika duktig och varit klar med allt i god tid.. Här stressar vi för att försöka hinna med det mesta, mao är allt som vanligt :-)Jag är imponerad av dig!
Vill önska dig och Gummi en riktigt god jul och ett gott nytt år!
Kram Rebecka