onsdag, december 26, 2007

Julen över, snart nyår

Nu är annandagen över och dags att summera en underbar jul. Tränade i lördags och tog det lugnt och så.

I söndags, lille-julafton, bjöds det på gås med alla tillbehör hos mamma och Ann-Margreth. Jag stod för det tyska tillbehöret, Klösse. Efter middagen, efterrätten och snacks spelade vi en omgång "Carcassonne". Gulli vann sin allra första spelomgång... Beginner´s luck... Hehe...
Jag inledde julaftonen med ett träningspass, "Muskel". Efter det tog vi det lugnt och packade upp våra paket som vi fick från Ísland. Jag fick boken "Myndin af Pabba" och Gummi fick två Ferrari-bilar... I leksaksstorlek. Hehe. Fred fick en massa leksaker och godis. Tack så jättemycket! :) Pelilla kom förbi med sin söta dotter, Julia, som bara log och skrattade under hela besöket.

Senare på eftermiddagen tog vi oss till mormor. Där blev vi mätta på supergod sillsallad, saltlånga, risgrynsgröt, och mycket mer. Gummi fick presentkort på Dressman, en Erzgebirge-rökelse-man med tillhörande rökelser, en keramikjultomte med ljus, och en flaska whisky. Jag fick en liten Erzgebirge-flicka, pengar, presentkort på H&M och Stadium, en ljusslinga, extraljus till min pyramid, en bok om svenska slott och borgar och lite till. Tillsammans fick vi en lykta med hållare för värmeljus och ett presentkort på buffé på S:t Markus Vinkällare, finaste bufférestaurangen i stan! :) Tack så jättemycket för alla fina presenter.

På juldagen gick jag upp halv sex, och medverkade på en julotta i Maglarps kyrka, tillsammans med kören. Det var mycket stämningsfullt, och jag ångrar absolut inte att jag steg upp före solen. Vid middagstid körde vi ner till pappa, där vi bjöds på tupp. Det blev en hel del julgodis innan kvällen var över. Gummi fick presentkort och pengar i julkapp. Jag fick snacksskålar, pengar, en bok, en tomte i trä, och "Sällskapsresan"-filmerna på DVD. Hur bra som helst. Tack så mycket!
Vi lekte julklappsleken där vi bland annat vann en spargris, godis, knep o knåp, och en kalender med söta kattbilder. Efter det provade vi tv-spelet "Vem vill bli miljonär", där jag vann hela spelet vid ett tillfälle. :)
När vi kom hem på juldagskvällen hade jag migrän och mådde mycket dåligt. Som tur är somnade jag tillslut och när jag vaknade efter tre timmar, så var huvudvärken borta.

I dag har vi varit på rea. Jag köpte mig ett par dansbyxor och träningsstrumpor på Stadium. Gummi har köpt sig ett par nya jeans och lite underkläder, samt ett nytt spel till vår xbox 360. Vi har också köpt en ny vattenkokare som klarar större volym än 0,7 liter. Hehe. Efter den lilla rundan körde vi till Willy´s och fick storhandlat.
Jag har också hunnit med en omgång "BodyPump"i dag. Och så blev det hangikjöt och laufabrauð med alla tillbehör i kväll. Rödvin till maten och en stracciatella till efterrätt. Gött mos!

Jaja... I morgon är det vardag igen. Ska tvätta, plugga och lämna tillbaka bilen. Det kommer att bli sorgligt att åter vara utan bil. Det har varit lite lyx att bara kunna sätta sig bakom ratten och ta sig till platser utan att behöva tänka på tidtabeller och så.

Vi hörs!
Bæjó.

Inga kommentarer: