söndag, december 30, 2007

Nyårslöften...

Årets näst sista dag och här sitter jag, i min fåtölj, och bloggar med nylackade naglar. Köpte två Mavala-lack i går, på Åhléns, i färgerna "Acapulco" och "Milano". Har provat den senare och den sitter superfint, torkar snabbt och ser hur glamouröst ut som helst! :) Supernöjd.

Hade en riktigt bra shoppingdag i går, efter min "SatsAerobics". Köpte nya träningsskor: mina gamla Nike Air Max hade noll stötdämpning kvar, och det började mina nedre vadmuskler känna av. Jaja, 999 kr av mina julklappspengar på ett par ursnygga Puma-skor till "StepUp", "Aerobics" och "DansAerobics".
Tog också mina presentkort på "H&M" och köpte en 70-talsskjorta, ett vitt linne och en vit t-shirt med nitar. (Har även beställt ett par 70-talsbyxor och en klänningar från deras webb-sida) Summa: 396 kr, 4 kr kvar på mitt presentkort. I´m the greatest. Sen köpte jag också en ny kalender, för år 2008, på "Pocket Shop". Den är lagom stor, eller liten, och får lätt plats i min väska. Äntligen bättre koll på saker och ting.

I morgon ska jag hinna med ett snabbt träningspass innan det blir dags att bege sig till Fuglie med både sambo och katt. Där blir det mat, umgänge och övernattning.

På onsdag, den 2 januari, är det tillbaks till skolan med mig. Jag längtar... Inte. Ska göra klart mitt reportage.

Jag har hittat perfekt inspiration för år 2008. Så här vill jag se ut till sommaren:
(Versace, Versace och Emilio Pucci - Spring 2008, Ready to Wear. Bilderna tagna från Style.com)

Jag har också skrivit ner ett par så kallade nyårslöften. Bara för skojs skull, inget annat. Jag ska,år 2008: fortsätta mitt nya liv, med bra mat och träning. Jag ska också lära mig gå i högklackat. Sen ska jag göra mitt bästa överallt, få min examen och skaffa jobb. Ska göra som Sverrir och kalla det för "nyårsförväntningar" istället.

Vi hörs.
Bæjó!

Inga kommentarer: