onsdag, oktober 17, 2007

Livsfilosofi 2

Jag fixade allt på mitt tajta schema i går, vilket jag är glad för. Kören gick bra, men det var en sak jag blev lite besviken på, vilket är fullt mänskligt.

Vi har börjat på ett nytt tema som jag fullständigt brinner för. Vår ledare vet om detta och vet också att jag gärna vill få en chans att sjunga solo. I går fick vi en sång som jag, med min mezzosopranstämma, hade klarat utan problem (när jag inte låter nasal - som jag gör just nu pga förkylning).
Istället tillfrågades en annan tjej. Inte så att jag blev sur eller så: tjejen i fråga har en av de bästa rösterna i kören, och att inte använda henne till solosång vore nästan ett lagbrott. ;-) Men, jag kunde inte låta bli att bli besviken: jag har snart varit med i nio år och enbart haft ett solostycke, vilket var ett misstag eftersom min sångpartner blev sjuk inför konserten. Annars har jag haft en massa duetter (enstämmiga) och någon trio... Men... Aldrig helt solo... Jag vill få en chans att visa att jag också kan. Därav min besvikelse.

Nå, över till annat: Har försökt att plugga i dag, men har totalt varit i avsaknad av motivation. Som tur är så är boken jag läser relativt lättläst. I morgon ska dock samtliga böcker tillbaka. Jag upptäckte att det är ingen chans att jag kan få böckerna åter innan kursen är över. Så: Någon som vill dela böcker med mig?

Bæjó.

Inga kommentarer: