fredag, oktober 12, 2007

Little Miss Bad

Känner mig lite småelak i dag, men jag vet inte vad det beror på. Jag tror att innerst inne sitter det en liten Kristin-djävul som hånflinar åt allt. Hon brukar oftast förlora mot den lilla Kristin-ängeln som däremot fått hedersplatsen på axeln... Schizo? Nix... Bara ett försök att förklara mig på ett gulligt sätt. Hehe.

Nå, nog med märkligheter. Fredag i dag. Skolveckan över... Eller kan man verkligen kalla det för skol"vecka"? Vi har ju bara varit där tre gånger... Jag är inte riktigt förtjust i sådana teorikurser, där man är i skolan två gånger i veckan och har en massa att läsa som man ändå inte minns efter att kursen är slut. TV- och Radiokursen var hur rolig som helst, och då var vi i skolan i princip varje vardag och behövde inte läsa något.

Förutom de få skoltillfällena så var jag på körövningen i tisdags. Inte alltför många dök upp och jag förstår vår körledare fullständigt när han säger att det är för dålig uppslutning och att folk inte kommer så ofta som det behövs. Vi fick en Duke Ellington-låt som vi haft tidigare. Den kommer bli görbra.

Jag har också tränat. Förutom löparrundan, som jag så stolt beskrev här i måndags, så styrke- och konditionstränade jag i onsdags. I dag ska jag köra mitt favoritpass: "DansAerobics", och i morgon blir det "StepUp" + "SatsCore". Mycket? Nix, målet är två gånger i veckan, och den här veckan blir det fyra gånger = max antal tillfällen/vecka enligt alla experter.

Mer? Var hos veterinären i dag med Fred för den årliga vaccinationen. Det gick hur bra som helst. Fred gick frivilligt ut ur buren, sa inget när han blev stucken, och gick frivilligt in i buren igen. Bilresan dit och hem gick knappt utan ett pip. Jag är nästan alltför stolt över min katt som kan vara så lugn som han är.
Veterinären var glad över att se honom vid liv och att de receptfria tabletterna hjälpte så bra. Urinblåsan är normal igen, vilket jag är superglad över. Det betyder att han behöver inte mer än en tablett varannan dag. En annan sak som också är bra, är att Freds sjukdom och alla erfarenheter däromkring kan hjälpa andra katter och deras ägare.

Usch, detta blev ju ett alldeles för långt inlägg. Men, så går det när man inte känner för att skriva under veckan. I morgon: kalas. Söndag: slapp.

Vi hörs.
Bæjó!

Inga kommentarer: