torsdag, november 20, 2008

Dagens lista...

Lånade den här listan av Engla, hoppas det är ok, annars får du säga till.

Humör:
Bra, men småtrött.
Gjort: Gett Fred frukost, rensat hans toalettlåda, ätit två mackor med juice.
Planer: Håller vädret sig: ut på stan för en seriös omgång julklappsshopping. Ska också sätta upp bord på vinden.
Ser på: Datorskärmen just nu.
Lyssnar på: Fred som går omkring och säger "mjau" hela tiden. Smått irriterande.
Läser: Vad jag bloggar.
Dricker: Apelsin- och ananasjuice från Willy´s.
Äter: Åt precis två mackor med philadelphiaost light (med vitlök och örter).
Bästa: Att jag är ledig i dag, men ändå har arbetsdagar framför mig. Att jag fick bytt till dubbdäck i går, bring it on nu med snön! Jag är redo!
Sämsta: Inget för närvarande.
Väder: Mulet, kan klarna upp man har tur. Men det är ljusa moln i alla fall. Oj, nu tittade solen fram lite. Det var ett tag sedan sist.

Jobbade heldag i måndags som TA-redigerare och i går satt jag på min vikarieplats igen. Fick bytt däck och handlat också. Snacka om att ha en gedigen to-do-lista. I tisdags hjälpte jag mormor med att flytta frysta matvaror från en frys till en annan - mitt i ett stormigt och regnigt Skåne. Då var det skönt att sen kunna tända en brasa uppe hos mamma och Ann-Margreth. På kvällen blev det lite körsång och fika. I går var det, som jag skrev ovan, tillbaka till "det händer"-sidorna, där jag även lyckades få med lite "föreningsnytt"... Vissa av de utflyktstexterna är märkliga. Jag hade en text där man verkligen överdoserade liknelser och adjektiv.

I dag är det julklappsshopping som står på programmet. I morgon jobb, lördag och söndag - jobb på Nilson. Nästa helg: Första advent!!! :)

Ska inte skriva mer nu. Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: