tisdag, maj 23, 2006

Jag lever...

... i alla fall... ;-)

Har ju varit riktigt dålig på att blogga på sistonde. Men, that´s life när man haft ett exjobb som krävt uppmärksamhet sedan man kom tillbaka från Skåne.
Ringde mamma igår; syrénhäckarna håller på att slå ut... Åh, nu skulle man varit i Skåne - doften är helt underbar!

Jaja, nog med dagdrömmeri.

Som jag nämnde i mitt förra inlägg (det där superlånga om Eurovision Song Contest) så var jag ute med jobbet och red islandshästar i söndags. Det var så himla kul. Eftersom jag är erfaren ryttare (ca 11-12 år) så fick jag tilldelat mig en häst som heter "Jakur", en urgullig fux-/och skimmelpinto. Han var inte världens lättaste, precis. Kunde han slippa anstränga sig till att tölta eller galoppera långa sträckor, så var det bra. Efter ett litet tips så fick jag honom att tölta riktigt bra. Men, jag fick, som sagt, kämpa för det. Inte slappna av en enda sekund - då började han trava.
Det var så himla kul, vill göra om det mycket snart. :) Men, helst vill jag ha egna islandshästar.

Igår och idag har jag fixat det sista på mitt paper, gjort om det till .pdf, samt fixat och skrivit ut omslag till min dvd. Så, all set för inlämning imorgon. Vad skönt det ska bli att få bort det. Sen är det party-party som gäller på kvällen. Kanske jag hinner med ett, eller två, avsnitt av "Grey´s Anatomy" där emellan.

Fick med mig upp min gamla balkjol, och oj! vad den är alldeles för stor! Den ska sitta i midjan, men sitter idag löst och ledigt på höften. (Jag vägde ca 15 kilo mer då än vad jag gör idag, så...)
Blir det kris, så får jag ha med en säkerhetsnål, men det ska nog ordna sig. Eftersom kjolen är så lång redan när den sitter som den ska, så ska jag ha mina kilklacksskor (från Ísland) på mig - så kommer jag upp en liten bit i alla fall. Ska bli så kul med "Golden Globe"! :)

Jaja, sängdags snart. Ska upp tidigt imorgon och har lite att läsa innan det är dags att sova.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: