tisdag, maj 16, 2006

Catfights och ösregn

I en och en halv vecka har vädret varit strålande, solsken varenda dag och endast temperaturen har skiljt dagarna åt... Men, så kom dagens datum... Med regn! Min sista heldag i Skåne - med regn. Fy tusan vad trist, men inget jag kan göra något åt.

De här nästan två veckorna har gått sakta och varit trevliga. I lördags skrev jag mitt andra intagningsprov, (det första var i Lund - 6 maj) till journalistlinjen vid folkhögskolan i Skurup. Det gick bra, tror jag, jag gjorde mitt allra bästa.

I söndags sjöng jag med kören på den årliga vår- och sommarkonserten i Fuglie kyrka. Det var mycket trevligt, en hel del publik och mycket fin musik. Speciellt en vårvisa ("Vårvindar friska"), som Göran och hans dotter framförde. Otroligt bra och trollbindande. Göran på gitarr och Nina på fiol och sång. Wow, säger jag bara! :)

Igår var jag och Gummi först nere hos mormor och rensade i hennes rabatter, sen körde vi till Malmö, där Gummi skulle skriva kontrakt med Academic work för tre dagars provjobb (mer info senare) och så avslutade vi Malmösessionen med att köra förbi vår blivande lägenhet på väg ut till IKEA - Heaven on Earth... Eller nå't... ;-)
Kul att kolla på saker som vi båda vill ha! Längtar så tills vi flyttar!

Idag skulle jag varit hos mormor och rensat klart i rabatterna, men due to heavy rain, så lär det inte ske idag. Ikväll ska jag iväg till Hammarlövs församlingshem för terminsavslutning med kören. Maten bjuder de på, ska bara ha med egen dricka.

Och så slutligen... Imorgon åker jag och Fred hem, med tåg, inte bil. Gummi behöver bilen när han är här nere. Blir hämtade på Skövde station och så ska jag spendera min onsdagseftermiddag med att plugga på mitt paper och träna.

Så, what to do? Har två katter (Min Fred och mamma och Ann-Margreths Sotis) som leker/busar omkring. Helt tokiga små djur som, så småningom, kommer att däcka på varsitt håll... Hehe... ;-)

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: