onsdag, augusti 17, 2005

Ja ni...

Jakten går vidare. Ni har alldeles säkert sett att jag lite, hastigt, lustigt och busigt bytat namn på min blogg till något som ligger mig nära hjärtat - mitt sko"beroende". Jag vet egentligen inte om jag vill kalla det för "beroende", men jag älskar skor och äger, för närvarande, mellan 15 och 20 par skor (!!!). Med tanke på den budget jag har som student, så har jag fått dra ner kostnaden och köper endast skor som "skriker" åt mig att köpa dem och som jag tror jag kan ha mycket...

Men, skor kan man aldrig få nog av. Det finns mängder av användningsområden för var och ett skopar och de bästa skorna är oftast de som jag kan kombinera med både kjol och jeans. Då har jag lyckats rejält med mitt köp. Är just nu extra frälst i mina röd/vit-rutiga ballerina skor från "Stockholm DG" (inköpta på Nilsons för 149 (199 kr originalpris) kr i våras). De är jättebekväma att gå i och att arbeta i. :)

Just nu letar jag efter ett par vackra (och bekväma) höst- och vinterstövlar. Eftersom jag har personalrabatt på Nilsons i Skövde (drömextraknäcket) , så kommer jag troligtvis att handla där. Men, jag har också hittat ett par riktigt fina på DinSko, som ser ut så här! Dock "skriker" de inte efter mig än, men jag ska avvakta tills jag sett Nilsons höstkatalog (en pärm fylld med säsongens skor)... *Mumma*

Annars? Har varit i Malmö idag. Andréas gjorde synundersökning på Gummi och det visade sig att glasögonen han köpt på Ísland var helt fel i skärpan för honom. Så, han fick köpt sig ett par nya (med rabatt, självklart), så de ska skickas upp till oss så fort de är klara. Efter det fixade vi en router till pappa och en ny processorfläkt till Gummis dator. Köpte fika på vägen hem och i eftermiddags hjälpte Gummi mig med att städa min bil ut-och invändigt. Min lille bil blev så fin så. Imorgon ska vi ut till Fuglie och rostskyddsbehandla den. :)
Till middag beställde vi hem kinamat... Strimlad biff med bambuskott... Mmmmm... Men, jag längtar efter sushi... I want sushi... :)
Nu är det kaffedags med en Maglarpsbulle till (fettsnål gräddbulle). Har köpt en låda som vi ska ha med oss upp på måndag. Vad gott! :)

Ses!

Bæjó!

Inga kommentarer: