onsdag, augusti 03, 2005

Inte nu igen...

Sjuk igen... :( En elak liten förkylningsbacill som hoppade på mig när jag äntligen fick lite ledigt efter mycket jobb och stress. Inte kul alls, men bättre att jag får den nu än lagom till min kusins bröllop. Eller hur?

Idag skulle det varit min sista arbetsdag, men vid halv tolv fick jag feber och trots två 500 mg tabletter och vila så har det inte gett med sig. Det var också sista vakten med "gänget" så jag masade mig bort till jobbet och lämnade en kaka och lite godis och sade "tack för allt i sommar, vi ses, hejdå". Ska dit imorgon med lite mer godis och kaka till de som jag också jobbat med, men som inte jobbar ikväll. Så... Mina arbetskamrater fick inte nöjet att slänga ut mig i poolen, men jag lovade dem att kommer jag inom där nästa sommar så ska de absolut få nöjet att göra det då... ;-) Och förresten, jag fick behålla min arbetströja som souvenir tack vare att Bjössi kom förbi två minuter när jag skulle ner och fråga. Tack Bjössi! :)
Nu ligger jag i sängen och surfar. Orkar inte mer... Det är ganska praktiskt med en bärbar dator. :) Imorgon är det dags att packa och sen kör vi till Reykjavík på fredag. På tal om den resan... Klói, katten som tillhör Gummis föräldrar, han ska på katthotell under de dagar som vi är nere i Reykjavík... *fniss* Låter roligt med katthotell, undrar om de har roomservice? ;-)

Det var åska igår förresten. Dagen började med 23 grader och sol, men vid halv två förändrades plötsligt allt. Temperaturen sjönk till 12-13 grader och det blev mulet. Sen började det regna och mullra och vi såg en blixt. Alla stod ute och kollade på åskan eftersom det ytterst sällan, eller egentligen aldrig, åskar här. Man kan säga att åska i Akureyri är lika vanligt som snö på julafton i Skåne! ;-)
Resten av kvällen spöregnade det nästan oavbrutet. 70% av folket som var på badet kl 15, var borta kl 16 när jag skulle ut på backen...

Men, men... Nu ska jag göra inget... :Þ Vi ses!

Bæjó!

Inga kommentarer: