tisdag, augusti 23, 2005

Ett tag sedan sist

Mmm... men, det har inte hänt något världsomvälvande på sistonde. I fredags körde vi hem till mamma och gjorde lite arbete innan vi åkte in till Malmöfestivalen och gick runt lite. Mamma och Ann-Margreth bjöd oss alla (Tobbe och hans tjej, Maria, var också med) på restaurang Gränden. Det ligger precis bredvid S:t Marcus Vinkällare, och om detta inte heller säger er något så ligger det på den lilla gatan mellan McDonald´s och Burger King på Gustav Adolfs Torg i Malmö. :)

I lördags hade jag, mamma och Tobbe födelsedagsfest och vi var 28 personer sammanlagt. Jättegod mat och trevligt folk gjorde kvällen hur bra som helst. I söndags kom Gertrud och Rebecka och åt med oss eftersom de inte kunde komma i lördags. Också mycket trevligt.

Igår körde jag och Gummi upp till Skövde. Det känns jättebra att komma hem igen och vi har nästan packat upp allt. Jag har påbörjat en av mina (ö)kända rensningssessioner, så se upp! ;-) Slängde två par (!!!) skor idag, helt otroligt. Det ena var ett par gympaskor som, för länge sedan, borde ha slängts. Det andra paret var ett par flip-flops jag köpte på Ísland för att ha på jobbet. Inte något jag direkt gråter floder över, visst, det är alltid sorgligt att slänga ett par skor, men flip-flops är på väg ut ur modet och ingen (med förståndet kvar) springer omkring utomhus med dem på vintern... Hehehe...

Jaja, idag har vi storhandlat på Willy´s och ÖB, köpt kollegieblock till skolan, registrerat oss och betalt kåravgifterna. Var också inne på jobbet och sa till att jag var tillbaks och ville börja jobba igen. Can´t wait tills jag ser höstkollektionen... *dreggel, dreggel* ;-)
Skulle haft lektion idag, men jag kollade schemat en stund innan jag skulle gå och då hade de ställt in dagens lektion... *suck* Jag såg faktiskt emot att börja "Actionfilmens utveckling : Tema James Bond"... Imorgon är det filmvisning och då ska vi nog se den första James Bond-filmen...

Igår var jag, Gummi, Elís, Óli, Hanna, Gulli, Kristjón, Ari och Villi på Pims och drack öl (eller cider i mitt fall). Mycket trevligt och efter ett litet tag joinades vi att tre av de många nya islänningarna, Árni, Magga och Lalli. Vi gick alla hem när Pims stängde.

I Skövde är det jättevarmt och härligt, men det ska visst bli lite sämre på torsdag... Synd... Ska till Viktväktarna imorgon, ska bli spännande att se vad vågen stannar på. :)
På måndag har vi planerat in Liseberg, jag längtar efter att åka karuseller!

Strax: Tv-dags! See ya!

Bæjó!

Inga kommentarer: