söndag, oktober 17, 2010

Höstfest och morrhår

Så var det söndag igen och det har försvunnit ett par roliga dagar sen jag skrev sist.

Lunchen i torsdags var lyckad och uppskattad. I fredags tränade jag på morgonen och sen blev det både förmiddagskaffe och äpplekaksbak på jobbet. Mamma, Ann-Margreth och Ove kom hem från Skottland på eftermiddagen och lite senare, på kvällen, blev Sotis hämtad efter en dryg vecka hos oss. Fred fick följa med ut på landet för lite höstkollo.

Igår var det dags för den traditionella höstfesten. Jag var på jobb en halvtimme före de andra kollegorna för att hinna in på ICA för att hämta bröd jag beställt och lite andra "för säkerhets skull"-varor. Vi dukade och förberedde allt och efter en kort helgmålsringning blev det mingel innan middagen tog vid. Mellan maten och efterrätten blev det musikkryss och efter efterrätten blev det barbershop-musik av sex duktiga killar. Imponerande! :) Kvällen avslutades med en comeback för en av årets tråkigaste sysslor: skrapning av bilrutorna. Frostdags...

Den här söndagen inledde jag med en tur till Willys, så nu har vi mat för ännu en vecka. :) Ska ta det lugnt i eftermiddag och ikväll blir det skojigheter, men det får ni läsa om senare. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: