tisdag, augusti 18, 2009

Tisdag..

Ja, i ett par timmar till i alla fall. Dessa två första dagarna i veckan har gått hyffat snabbt. Är det bara jag eller går tiden fortare ju äldre man blir? Kommer dagarna försvinna förbi i warphastighet när jag är 65? Jag minns när man gick i skolan och tyckte att tiden gick så otroligt sakta.
Tiden är relativ, liksom många andra ting i livet. Det blir vad man gör det till, har man mycket att göra så går tiden också fortare. Eller så känns det, för tiden är egentligen jämn. Den ändrar inte hastighet under dagens lopp.
Kanske borde man bli mer medveten om vad man gör, när man gör det? Att vara mer medveten i stunden skapar inte den panik över tiden som man annars kan drabbas av.

Veckan har börjat bra. Ligger bra till i planeringen tack vare att andra människor varit ute i god tid med sina saker. Det är trevligt att hitta material till lördagstidningen redan på tisdagen. Det är sånt som gör mig glad. Sen har jag lite andra idéer som jag ska försöka hinna sjösätta innan veckoslutet. I morgon ska jag dessutom äta lunch med pappa. Mycket trevligt! :)

Vad mer har hänt? Har tränat styrketräning i dag eftersom jag fortfarande är småskadad. Känner att mina armmuskler växer, men jag misstänker att det är 50% verklighet och 50% fantasi. Dock dricker jag min protein direkt efteråt för att få maximal effekt. Jag ser alltid till att pressa mina armmuskler näst intill maximalt. Försöker att gå på löpband, men jag känner att högerbenet behöver mer vila. Det är jobbigt när man älskar att träna men inte kan göra det man gillar mest. Hoppas bara simningen funkar i höst.

Har inte mycket mer att skriva nu. Vi hörs!

Bæjó!

2 kommentarer:

Gulli sa...

Time flies when you're having fun...
Never fails!
och tiden gick sakta när du gick i skolan för att det kanske inte var så roligt :)

Stína sa...

Både ja och nej. Skoltiden var rolig ibland. Men jag tror också att man upplever tiden annorlunda när man är barn. :)