onsdag, juni 03, 2009

Studentus sapiens i Malmö

Jag behöver en vilodag från träningen och jag tänker ta den i morgon. Känner hur mina muskler hatar mig. I går sprang jag 5 kilometer på 28,10 minuter och i dag har jag tränat BodyPump. Har en enorm träningslust, men kroppen behöver också sin vila för att kunna funka till 100%.

Malmö verkar vara invaderat av den sällsynta arten "Studentus sapiens". De fungerar bäst i flock och förekommer enbart kring månadsskiftet maj-juni till och med mitten av juni. Resten av året syns de inte. "Studentus sapiens" kännetecknas av sina vita mössor; hanarna bär mörk kostym och honorna oftast vit klänning i varierande modell. Oftast förflyttar de sig gåendes, men kan också få hjälp av tutande bilar eller lastbilsflak med dunkande musik och visselpipor som följeslagare...

Nå ja, skämt åsido: jag älskade min egen studenttid och tycker fortfarande att det var den absolut roligaste tiden under gymnasiet. Man fick gå utklädd till geisha (inklusive peruk), bar visselpipa och skrek mycket. Vi smyckade vårt lilla traktorflak själva (vi var nio personer i min lilla klass) men hördes minst lika mycket som alla andra. Några av mina klasskamrater kunde inte prata på ett par dagar efteråt. Det känns som att det var i går, men det har faktiskt gått sju år! :)

Ha det fint så hörs vi snart igen.

Bæjó!


Inga kommentarer: