onsdag, september 26, 2007

Skånetrafiken = Apoteket?

Precis kommen till skolan och det är en sak på vägen hit som slog mig. Mitt skånekort gick ut i söndags och eftersom jag var sjuk så har jag inte kunnat fixa det förrän i dag.

Alla som laddar sina kort vet om att man bör vara på Skånetrafikens kundcenter i god tid, eftersom det brukar vara mycket folk. Alltid. I dag var det inte alltför mycket folk och jag var där 23 minuter innan avgång. Hade 10 nummers väntetid.
I kassan satt två personer som, jag lovar, inte var mycket snabbare än de anställda på Apoteket, trots deras mycket yngre medelålder. Antalet väntande var inte mer än högst femton personer, och det tog TID!!!

En tjej som kom in ett par minuter efter mig, hann inte få sitt kort påfyllt och visade upp sitt kö-kvitto på tåget som bevis. Tågvärdarna sa att "du får vara där i god tid". Jo, det visste hon, och det vet jag. Men, man ska minsann inte behöva vara på plats 45 minuter innan!!! Anställ hellre mer folk och försök få upp servicehastigheten!!!
Tjejen fick helt säkert betala sin resa. Tyvärr. Hon borde ringa och klaga. Detta är inte Apoteket där folk har gott om tid att vänta en halvtimme på att hämta ut sitt recept.

Jaja. Är i skolan nu.

På återhörande!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag laddar bara på bussen, kanske inte möjligt med det kort du har men det är mycket smidigare

Stína sa...

Jag åker inte buss... Hehe... Jag laddar på Centralen, där mitt tåg går ifrån...Muahahaha :)

Anonym sa...

ta buss till centralen en gång i månaden ;)

Stína sa...

Haha. Never! ;-)Då går jag ju miste om den motionen... Hehe...