tisdag, september 11, 2007

Nu är allt igång

I dag började kören igen efter sommaruppehållet. Vi var inte så värst många som dök upp, men kul och riktigt inspirerande var det. Fick en ny sång och när vi hade lärt oss den så började vi repa "Jesus Christ Superstar". Söndagen den 30 september sjunger vi nämligen den i Trelleborgs kyrka.

Veckan som gått sedan jag sist orkade skriva ett inlägg (det beror på att jag i tisdags köpte ett korsstygnsbroderi och har suttit och sytt på den varje ledig stund) har varit intressant och rolig. Har gjort en enkät på stan och så har gruppen börjat filma material till ett fem minuter långt reportage om julmat. Hihi. Vi har riktigt roligt på den här kursen.

Jag har också varit och tränat ett par gånger på "SATS". I morgon ska jag dit på ett introduktionsmöte jag hoppas inte tar allt för lång tid. Kl. 20 är det nämligen premiär för den nya säsongen av det svenska "Top Model".

På lördag ska jag och Gummi till Tyskland. Det blir en endagstur med en kort utflykt till Sassnitz.

Men, jag hade inte tänkt skriva mycket mer i kväll. Vet inte hur länge det dröjer tills nästa inlägg, eftersom jag har fått ett nytt broderi som jag ska göra. Hehe. Jag har blivit helt fast i korsstygnsvärlden. Help me... Eller inte ;-)
Duken jag gjorde förra veckan blev superbra. Riktigt söt med tomtar och en gran och röda hjärtan.

Vi hörs. Ni får ha det så bra!
Bæjó.

Inga kommentarer: