måndag, maj 16, 2005

roligaste helgen hittills!

well... helgen började lite sakta och säkert i fredags. tog det lugnt och njöt. i lördags var det fullt ös, medvetslös!
okej, dagen började med städning av lägenheten och en sallad från apu. sen gick jag hem till lisa och umgicks lite. hade ett par fördrinkar innan vi begav oss till årets händelse - gaystudenternas vårsittning! det var hur kul som helst! maten var god, jag och lisa sjöng "you´re the one that I want" från "grease" (gayversion) och sen var jag väldigt nära att vinna en schlagerkunskapstävling. jag kom tvåa, men skulle ha vunnit om allt gått rätt till. hon som vann plockade upp en extra lapp (man fick en lapp/rätt svar) från golvet och hade lika många som mig i finalen, som hon vann. det var jättemånga som sa till mig att jag borde ha vunnit det och de hade sett att hon egentligen bara hade ett rätt, inte två. men men... hon tyckte väl att jag tog för stor plats... :)
efter sittningen begav jag och lisa oss hem till henne på mellanfest. sara och ida kom också dit och vi gick till kåren en timme senare. på kåren var det hur kul som helst, roligt folk och folk man kände. fick en och samma fråga om och om igen "how did you get into those hotpants?" om vi säger så här: mina hotpants hade hög dreggel-faktor... hihi... man blir glad av komplimanger!

men, den här veckan är det fullt upp med projektet. om två veckor är det dags för utställning och om två veckor och ett par dagar ska man till ísland! weeee... mitt liv leker! :)
förutom idag, kanske... hehehe... idag var det monday from hell. vet inte hur mycket otur jag haft idag, men det blir bättre imorgon.

igår var jag och gummi på läckö slott och hade en helt underbar, spontan utflykt. vi hann med den sista, guidade rundturen av slottet och det var en helt enorm känsla för ett historiefreak som mig. jag stod och dregglade, bildligt talat... hehehe... vi träffade också gummis brors svärmor och hennes man, samt mannens svärdotter. mycket invecklade släktband, men jag förstod det i alla fall... hehehe...

nu ska jag kika tv! ha det så bra allesammans! :)

bæjó!

Inga kommentarer: