söndag, juni 12, 2011

Utflykt i Skåne

Efter ett par timmar Le Mans på teve så var jag alldeles för rastlös och uttråkad. Jag fick iväg oss på en spontan rundtur och vi började i riktning Dalby och sen mot Skurup. Där stannade vi till på Johannamuseet, tog en runda där inne och körde sen till Ystad. Efter Ystad tog vi landsvägarna runt Baldringe, Fyledalen (genom Nyvångsskogen) sen ut mot Tomelilla och sen Kristianstad. Vi vek västerut igen och stannade kort till vid Christinehof innan vi körde hem igen via Sjöbo och Dalby. Jag fotograferade lite och har precis lagt upp bilderna här.

Min halsinfektion har nu satt sig på stämbanden, så antingen kraxar jag eller så låter jag som en ung tonåring i målbrottet. Tur att man kan skratta åt sig själv, annars skulle det vara lite sorgligt. :-P

Jaja, ska fixa lite till innan sängdags. Undrar vad morgondagen kommer att bjuda på. Vi hörs.

Bæjó!


Inga kommentarer: