tisdag, september 23, 2008

It´s astounding, time is fleeting...

... ja, det var ett bra tag sedan jag skrev något här sist. Kan börja dagens inlägg med att gratulera Gummis mamma som fyller år i dag. (Ég vil byrja með að óska elsku tengdamömmu minni, Önnu, til hamingju með daginn! Vonandi er dagurinn búin að vera frábær).

På uppdateringsfronten intet nytt, jag jobbar på Nilson på Mobilia, i morgon ska jag till Trelleborg och nästa vecka till Ystad. Så länge jag kan pussla ihop mina veckor är jag nöjd, men det hade varit allra bäst med ett vikariat. Kanske man ska bli butikschef och öppna butik Trelleborg? Hehe... Den staden behöver en Nilson skobutik, tycker jag.

Annars går jobbet på Nilson bra, det var förvånadsvärt lätt att komma in i gamla takter igen, och dessutom har jag lärt mig nya rutiner. Vetgirig och nyfiken som jag är så är det bara roligt att lära nytt, och det är allt bra erfarenheter.

Kören har också börjat igen efter sommaruppehållet. I söndags var vi i Sjöbo och sjöng "Jesus Christ Superstar". Kanske inte vår allra bästa konsert, men det var bra körklang och publiken gav oss stående ovationer. Lions, som arrangerade konserten, måste verkligen gilla oss: Det är fjärde, eller femte, gången vi är där och sjunger. Jag har i alla fall varit där fyra gånger med fyra olika konsertprojekt: "Joseph", "Kristina från Duvemåla", "Musicals, Musicals..." och "Jesus Christ Superstar".

Vad mer? Hösten har också kommit igång ordentligt, och nu kan man dra fram klänningar, varma ytterkläder, tjocka strumpbyxor och gosiga tröjor med gott samvete. Mina nya stövlar är ordentligt ingångna och sköna. Jag kunde inte varit mer nöjd. Kom på mig själv häromdagen med att längta efter pepparkakor och glögg... Tja, det får jag vänta lite till med. Hehe.

Nä, ska stänga ner här och plocka upp mitt broderi. Sitter och broderar lite nu på hösten, får en obotlig längtan efter ett fint broderi när kallare årstider nalkas. Vet inte varför det är så.

Dagens godaste: Foccacia med parma och mozzarella
Dagens roligaste: Att skämta med kunderna vad de kan göra med skolådorna (som de ibland inte vill ha) - "spara dem till jul, så kan du packa in presenter med dem".
Dagens tråkigaste: Inget i dag...
Dagens äckligaste: Ett surt äpple som var helt oärbart.
Dagens väntan: En kvart på bussen efter jobb.
Dagens träff: En gammal TA-medarbetare kom in i butiken.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: