tisdag, april 14, 2009

Fjäderboan undanhängd...

... och riset bortplockat. Påsken 2009 är officiellt över och oj, oj, oj, vad vi har krängt påskgodis! :D Mumma mumma! Fick påskägg från Ísland och så hade vi lite godis hemma som jag köpte i Tyskland. Mycket god påskmat har vi också ätit, så nu är vi mätta och glada i åtminstone en vecka.

Konserten i fredags gick jättebra. Kyrkan var halvfull men musiken superb. Vi gjorde ett riktigt bra framträdande. Efter konserten blev det påskbuffé hemma hos mamma och Ann-Margreth. På påskafton tog vi det lugnt och på kvällen tog vi oss in till Köpenhamn för att se på Jeff Dunham! Wow, vilken show! Vi skrattade så att vi höll på att ramla av stolarna. I söndags var det först ensemblesång vid en påskdagsgudstjänst i Maglarp och senare på eftermiddag påskmiddag hos pappa och Gunilla. I går, annandag påsk, var jag, Gunilla, Johanna, Christel och Maj-Britt på Spa i Trelleborg. Jag fick en klassisk massage på skuldrorna, axlarna och nacken, och det behövdes verkligen! Mest stel och mest ont hade jag där jag roterar armarna när jag simmar frisim. Aj, aj, aj... Efteråt körde vi till Beddingestrand och åt pizza på Amalfi. Så summa: En riktigt fin påsk med god mat och supertrevligt sällskap.

I dag har jag städat lägenheten och sprungit 5 kilometer i Pildammsparken på tiden 27,45 minuter. En sådan bra tid hade jag inte vågat hoppas på, mina ben kändes som betong från första metern. Riktigt fint väder har vi haft här också; varmt, soligt och någorlunda vindstilla. Nice. Hoppas det fortsätter så under resten av våren.

Ska sluta nu, har en kelig katt som vill bli kliad nu. Vi hörs!

Bæjó.

Inga kommentarer: